Vlucht vertraagd of geannuleerd?

Claim tot €600 per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht.

Vluchtvertraging door blikseminslag: recht op een vergoeding?

Heeft je vlucht vertraging of is je vlucht geannuleerd, dan heb je recht op een vergoeding. Deze vergoeding kan oplopen tot € 600,- per persoon. Is er sprake is van een buitengewone omstandigheid? Dan betreft het een geval van overmacht en hoeft de luchtvaartmaatschappij geen vergoeding te betalen. Belangrijk is dus om te achterhalen of de oorzaak van je vertraagde of geannuleerde vlucht een buitengewone omstandigheid is.

Hoe zit dit bij een vluchtvertraging door blikseminslag? Wij leggen het uit!

Buitengewone omstandigheden

Wanneer de luchtvaartmaatschappij het onstane probleem ondanks het nemen van alle redelijke maatregelen niet had kunnen voorkomen, spreken we van een buitengewone omstandigheid. Hierbij gaat het meestal om de vlucht die vliegtuigpassagiers geboekt hebben. In sommige gevallen is het ook van belang wat er gebeurd is op de voorgaande vlucht omdat dit effect kan hebben op de uitvoering van de vlucht die jij als vliegtuigpassagier geboekt hebt. Blikseminslag is een goed voorbeeld daarvan.

Vluchtvertraging door van buiten komende oorzaak

Wanneer het vliegtuig bij binnenkomst van de voorafgaande vlucht door een van buiten komende oorzaak beschadigd aankomt op de luchthaven en niet zonder een inspectie voor de vlucht kan vertrekken, is er sprake van een buitengewone omstandigheid. Dit kan zijn veroorzaakt door een botsing met een van buiten komend voorwerp of met een of meerdere vogels, door weersomstandigheden of door een harde landing. Soms is het toestel zodanig beschadigd dat niet zonder een inspectie voor de vlucht kan vertrekken. In al deze gevallen is er sprake van een buitengewone omstandigheid en blikseminslag op een voorgaande vlucht, maar ook op de vlucht zelf, hoort daar ook bij.

Blikseminslag terecht of onterecht een buitengewone omstandigheid

Voor zowel de luchtvaartmaatschappij als de vliegtuigpassagier is vliegveiligheid uiterst belangrijk. Luchtvaartmaatschappijen zeggen bijna altijd dat er sprake was van een buitengewone omstandigheid terwijl dit vaak niet het geval is. In het geval van blikseminslag is dit lastig na te gaan. Echter, volgens het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport is er vaak weinig aan de hand. Op basis hiervan zou je kunnen zeggen dat het een makkelijke manier is voor de luchtvaartmaatschappij om onder de wetgeving uit te komen. Hier moet een kanttekening worden geplaatst. Wanneer een vliegtuig wordt geraakt door blikseminslag moet het vliegtuig verplicht een inspectie ondergaan voordat het toestel weer mag vliegen. Deze inspectie neemt tijd in beslag en kan dus mede de oorzaak van de vertraging zijn. Soms keert een vliegtuig terug naar de luchthaven van vertrek. Ook dan kan er vertraging ontstaan.

Over Vlucht-Vertraagd.nl

Was jouw vlucht vertraagd en was er geen sprake van een buitengewone omstandigheid, kun je zelf een brief schrijven naar de luchtvaartmaatschappij om compensatie te vragen. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen. Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Om deze reden is de service van Vlucht-Vertraagd.nl in het leven geroepen! Ons team van internationale experts staat voor je klaar en gaat net dat stapje verder om ervoor te zorgen dat jij de vergoeding krijgt waar je recht op hebt. Jij dient jouw claim in - wij nemen het werk voor je uit handen!

Wij houden ons bezig met het opstellen en versturen van alle specifieke brieven die nodig zijn voor het claimen van de vergoeding bij de luchtvaartmaatschappij. Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten.

Check je vlucht in onze claimcalculator

Was jouw vlucht vertraagd en wil je snel zien of je recht hebt op een vergoeding? Dat kan gemakkelijk door gebruik te maken van onze claimcalculator

 

➜ Check jouw vlucht


Onze service

  2194 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 4.6 uit 5
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Kom ik in aanmerking voor compensatie?

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Check of je recht hebt op compensatie