Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Vlucht vertraagd door buitengewone omstandigheden: wat houdt dit in?

Wanneer heb je wel en wanneer heb je geen recht op een vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht? Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Je vlucht moet op z'n minst drie uur vertraagd zijn en in geval van annulering kom je in aanmerking wanneer je met een vertraging van twee uur op je eindbestemming aankomt. Daarnaast kunnen luchtvaartmaatschappijen beroepen op 'buitengewone omstandigheden'. Echter, wordt beroepen maatschappijen vaak op buitengewone omstandigheden terwijl dit niet de oorzaak van de vertraging is geweest. Het is daarom altijd verstandig om alsnog je claim via Vlucht-vertraagd.nl in te dienen. Onze combinatie van ervaring en expertise zorgt ervoor dat we vaker en sneller succes behalen

Hoe meer claims er worden ingediend, voorgelegd aan handhavende instanties of voor de rechter komen, des te meer duidelijkheid er komt over wanneer je precies recht hebt op compensatie.

➜ Dien direct je claim in

Buitengewone omstandigheden bij vlucht vertraging

Van buitengewone omstandigheden is in elk geval sprake in de volgende gevallen:

A)   wanneer weersomstandigheden de uitvoering van de vlucht hinderen;

B)   wanneer het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitvoerd, door sabotage of terrorisme in zoverre is beschadigd, dat de vliegveiligheid niet kan worden gegarandeerd;

C)   wanneer het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitgevoerd, bij binnenkomst van de voorafgaande vlucht door een van buiten komende oorzaak, zoals een botsing met een van buiten komend voorwerp of met een of meer vogels, door weersomstandigheden, zoals een blikseminslag, of door een harde landing, mogelijk zodanig beschadigd is dat het niet zonder een extra inspectie voor de volgende vlucht kan vertrekken;

D)   wanneer de fabrikant van de toestellen waaruit de vloot van de betrokken luchtvaartmaatschappij is samengesteld, of een bevoegde autoriteit, bekend maakt dat deze toestellen mogelijk een gebrek vertonen dat gevolgen kan hebben voor de vliegveiligheid en daarom zo spoedig mogelijk geinspecteerd moet worden;

E)   wanneer op een reeds aangekomen vlucht, dat wil zeggen nadat de blokken voor de wielen zijn weggehaald, een  onverwacht vliegveiligheidsprobleem ontstaat en de piloot om die reden de start- of de vlucht afbreekt, bijvoorbeeld vanwege een botsing met een of meer vogels (birdstrike);

F)    wanneer een besluit van het luchtverkeersleiding voor het vliegtuig, waarmee de vlucht zal worden uitgevoerd, de annulering een of meer vluchten of een vertraging van drie uur of meer veroorzaakt;

G)   wanneer een staking van het personeel op een luchthaven of een staking van een luchtveerkeersleiding gevolgen heeft voor de vluchtuitvoering indien;

1.     de staking op een zodanig tijdstip is aangekondig dat de luchtvaartmaatschappij niet meer in staat was maatregelen te treffen om de geplande vlucht uit te voeren, of

2.     de staking plaatsvindt op de luchthaven van aankomst en er een aanmerkelijke kans bestaat dat het vliegtuig ten gevolgde van de staking op die luchthaven komt vast te staan.

 

 
 

Geen buitengewone omstandigheden

Van buitengewone omstandigheden is geen sprake in geval van een technisch probleem bij een vliegtuig, tenzij dit probleem is voortgekomen uit gebeurtenissen die van oorsprong niet samengaan met de normaal gang van zaken en waarop de luchtvaartmaatschappij geen invloed op heeft kunnen uitoefenen. Als de luchtvaartmaatschappij zich aan de voorgeschreven vereisten wat het onderhoud van het toestel betreft, dan is er aangetoond dat de luchtvaartmaatschappij alle redelijke maatregelen heeft getroffen en dus niet verantwoordelijk kan worden gehouden.


Oorzaak van je vluchtvertraging onbekend? Geen probleem!

Helaas zijn de bovenstaande genoemde omstandigheden niet heel specifiek en zijn er talloze verschillende omstandigheden te noemen die als buitengewone omstandigheid worden vermeld door de luchtvaartmaatschappijen. Is de reden van vertraging of annulering van de vlucht niet bekendgemaakt? Of weet je simpelweg de reden niet? Dan kun je alsnog je claim indienen bij Vlucht-vertraagd.nl. Wij kunnen op basis van je vluchtnummer en vluchtdatum met onze database inzien wat de omstandigheden van je vlucht zijn geweest.

Vragen? Neem contact met ons op!

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij zien hier om jou te helpen. Je kunt ons bellen van maandag tot en vrijdag tussen 9:00 en 12:00 en van 14:00 tot 17:00 op +31 20 261 67 61 . Ook kan je ons een mailtje sturen met je al je vragen via info@vlucht-vertraagd.nl.

 


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl


 

+31 20 261 67 61
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:00.

Onze service

  2151 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.4 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.2 uit 10
SERVICE: 9.2 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft