Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Koffer kwijt: wat te doen

Wanneer je je bagage verloren bent, is dit natuurlijk enorm stressvol. Lees verder voor onze tips, zodat je kunt achterhalen waar je koffer is of de juiste vergoeding hiervoor te ontvangen.

Koffer verloren: volg deze stappen

Komt je koffer met vertraging aan of is je koffer zelfs kwijt? Onderneem direct actie. Ga direct naar een vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij als je koffer niet aanwezig is op je vlucht. Vraag om een Property Irregularity Report (PIR) en laat de vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij de 'World tracer' checken. Het Property Irregularity Report is een declaratie formulier welke je binnen 5 dagen na het het verlies van je bagage ingevuld moet hebben. Via de 'World tracer' is het mogelijk om na te gaan waar je koffer is of waar je koffer kwijt is geraakt.

Wanneer je koffer met vertraging aankomt heb je recht op een vergoeding voor noodzakelijke spullen zoals toiletartikelen en kleding. In de Algemene Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij staat vaak vastgelegd wat de hoogte van de compensatie van deze spullen is. 

Is je koffer kwijt kijk dan in het Verdrag van Montreal en het Verdrag van Warschau. In deze verdragen is vastgelegd hoeveel een vergoeding een luchtvaartmaatschappij per kilo bagage moet vergoeden. Per dag wordt op basis van SDR valuta een berekening gemaakt hoeveel het maximum is dat een luchtvaartmaatschappij moet betalen. Gemiddeld ligt bedrag rond de 1.100 euro. De SDR valuta is een samenvoeging van een aantal internationale valuta.

 

 
 



De luchtvaartmaatschappij is niet verantwoordelijk voor het verlies van geld, juwelen, zilverwerk, zakelijke documenten, elektronische apparatuur of andere waardevolle spullen. 

Is je bagage na 3 dagen nog steeds kwijt, vul dan een Bagage Inventory List (BIL) in. Dit formulier moet binnen 21 dagen na aankomst zijn ingediend bij de luchtvaartmaatschappij. 

Dagelijks raken er op luchthavens wereldwijd 90.000 stukken bagage kwijt. Circa 10.000 daarvan raken kwijt in Europa. Waarom raakt bagage kwijt? In 50% van de gevallen komt dit door vluchten met een transfer. Jaarlijks gaat het om 30 tot 40 miljoen stuks bagage en 1 op de 3.000 koffers wordt niet meer terug gevonden. De kans op het verliezen van uw koffer wanneer u een vlucht heeft, is behoorlijk groot. Om deze reden reizen steeds meer passagiers alleen met handbagage.

De bovenstaande gegevens en aantallen zijn gepubliceerd door de Europese Commissie.

Voorkom dat je bagage kwijtraakt

Het is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen dat je je koffer kwijtraakt, maar er zijn wel een aantal tips die de kans op verlies verkleinen.

  • Gebruik een label voor elk stuks bagage, ook handbagage en bijvoorbeeld kleinere (hand)tassen
  • Zorg ervoor dat de kleur van je bagagelabel opvalt en een andere (contrasterende) kleur heeft dan je bagage
  • Gebruik goede kwaliteit bagagelabels en controleer dat ze niet beschadigd zijn
  • Zorg ervoor dat alle informatie op het label duidelijk leesbaar is (gebruik blokletters)
  • Zet de landcode voor je telefoonnummer, zodat je internationaal gebeld kan worden (bijvoorbeeld: +31612345678)

Vragen? Neem contact met ons op!

Vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij zien hier om jou te helpen. Je kunt ons bellen van maandag tot en vrijdag tussen 9:00 en 12:00 en van 14:00 tot 17:00 op +31 20 261 67 61 . Ook kan je ons een mailtje sturen met je al je vragen via info@vlucht-vertraagd.nl.


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl


 

Onze service

  2151 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.4 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.2 uit 10
SERVICE: 9.2 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft