Vlucht vertraagd of geannuleerd?

Claim tot €600 per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht.

Vlucht vertraagd door medisch ongeval: heb ik recht op een vergoeding?

Het kan goed voorkomen dat jouw vlucht vertraging oploopt door ziekte van een piloot of bemanningslid of door een medisch ongeval aan boord. In het laatste geval kan het zelfs voorkomen dat het vliegtuig een noodlanding moet maken of omgeleid wordt naar een andere luchthaven. Volgens Europese wetgeving heb je in principe recht op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij als jouw vlucht een vertraging van meer dan drie uur heeft opgelopen. Geldt dit nog steeds in het geval van ziekte of een medisch ongeval of kan de airline hier spreken van overmacht? Dat ligt geheel aan de situatie! Wij leggen je het verschil uit tussen een vluchtvertraging door ziekte van de crew of vluchtvertraging door een medisch ongeval aan boord.
 

➜ Check jouw vlucht!


Vlucht vertraagd door ziekte van piloot of cabin crew

Heb je recht op een vergoeding als je vlucht is vertraagd of geannuleerd omdat de piloot of een ander bemanningslid ziek is? Ja! De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het regelen van genoeg personeel. Het is dan ook de taak aan de luchtvaartmaatschappij om voldoende personeel op stand-by te hebben staan. Dit is een typisch ondernemersrisico en valt gewoon onder de operationele verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij. Om deze reden is ziekte van de crew geen buitengewone omstandigheid.

Vlucht vertraagd door medisch ongeval aan boord

Het kan voorkomen dat het vliegtuig een noodlanding moet maken vanwege een medisch ongeval aan boord door een onverwacht ziek geworden passagier of bemanningslid. Als de vlucht om deze reden omgeleid worden naar een andere luchthaven, dan is er sprake van overmacht. Het is een onvoorziene situatie waardoor de luchtvaartmaatschappij geen compensatie hoeft uit te keren voor de verloren tijd. In het geval van een vluchtvertraging door een medisch ongeval aan boord heb je dan ook geen recht op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij.

Hoeveel compensatie kan ik claimen voor een vertraging door ziekte van de crew?

Als je vlucht meer dan drie uur vertraagd is doordat de piloot of cabin crew ziek is, dan heb je recht op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Voor vertraagde, geannuleerde en overboekte vluchten kan de compensatie oplopen tot maximaal € 600,- per persoon. De vergoeding is afhankelijk van de vliegkilometers en de vertraging van je vlucht.

Volgens Europese Verordening 261/2004 heb je recht op de volgende bedragen:

 

  • Je hebt recht op een compensatie van € 250,- voor vluchten tot en met 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van € 400,- voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van € 400,- voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer.
  • Voor alle overige vluchten heb je recht op een compensatie van € 600,-.

* Let op: betreft het een langeafstandsvlucht van meer dan 3500 kilometer en was jouw vlucht tussen de 3 uur en 4 uur vertraagd dan mag de luchtvaartmaatschappij de vergoeding van € 600,- halveren.

Dien je claim in bij Vlucht-Vertraagd.nl!

Je kunt uiteraard zelf een brief schrijven naar de airline om compensatie te vragen. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen. Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons team van internationale experts staat voor je klaar! Jij dient jouw claim in - wij nemen het werk voor je uit handen. Wij werken op basis van no cure no pay. Dit houdt in dat je alleen betaalt voor onze service wanneer we succes hebben behaald. We rekenen dan 25% van het totale claimbedrag voor onze service. Wordt de claim afgewezen en vinden wij dit een terechte afwijzing, dan sluiten we je dossier kosteloos! Wil je direct je claim indienen? Maak dan gebruik van onze claimcalculator waarbij je snel, gratis én vrijblijvend je vlucht kunt checken!
 

➜ Check jouw vlucht!


Onze service

  2194 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 4.6 uit 5
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Kom ik in aanmerking voor compensatie?

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Check of je recht hebt op compensatie