Nieuw: claim nu je ticketkosten terug bij annulering van de vlucht vanwege het coronavirus. Klik hier
Terug naar nieuws

Problemen afhandeling bagage Schiphol

Schiphol -- Vanwege problemen met afhandeling van bagage op Schiphol zijn vrijdag duizenden koffers achtergebleven op de luchthaven. Er was een storing in het volautomatische systeem dat de afhandeling van de bagage regelt. Hierdoor moesten handmatig bagagecodes worden ingevoerd.

Problemen afhandeling bagage Schiphol

Vrijdagochtend begonnen de problemen met de afhandeling van bagage op Schiphol. Gedurende een aantal uren werkte het volautomatische systeem niet goed. Bagagecodes moesten handmatig worden ingevoerd, waardoor de afhandeling vertraging opliep en duizenden koffers niet op tijd aan boord kwamen. Wat de oorzaak van de storing in het bagage afhandelingssysteem was is volgens een woordvoerster van Schiphol nog niet bekend. "Dat wordt op dit moment onderzocht. Het is vakantietijd en daardoor drukker dan anders op Schiphol. Het natuurlijk erg naar voor de gedupeerde reizigers. Er zijn vaker storingen op Schiphol, maar niet vaak van deze omvang."

Vertraging aankomst bagage

Wanneer je bagage met vertraging aankomt heb je recht op een vergoeding voor noodzakelijke spullen zoals toiletartikelen en kleding. In de Algemene Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij staat vaak vastgelegd wat de hoogte van deze compensatie van deze spullen is. Is je bagage met vertraging aangekomen of is koffer kwijt, vul altijd een Property Irregularity Report in. 

Geschreven door: Team Vlucht-Vertraagd.nl