Vlucht vertraagd of geannuleerd?

Claim tot €600 per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht.

Staking: heb ik recht op een vergoeding?

Staken: het klinkt ouderwets, maar het komt in de luchtvaart erg vaak voor. Stakingen kunnen ervoor zorgen dat je een vluchtvertraging oploopt of dat jouw vlucht wordt geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. De afgelopen jaren hebben reizigers flink wat vertragingen en annuleringen opgelopen doordat piloten, luchtverkeersleiders en grondpersoneel massaal het werk neerleggen voor betere werkomstandigheden. Frankrijk is met stakende luchtverkeersleiders het meest getroffen land de afgelopen jaren. Het gevolg hiervan? Duizenden gestrandde passagiers en geannuleerde en vertraagde vluchten. Maar betekent dit dat je recht hebt op een vergoeding op basis van Europese Verordening 261/2004? Wij leggen het je uit!
 

➜ Vlucht geannuleerd? Claim compensatie!


Jouw rechten bij stakingen in de luchtvaart

Bij een staking zal iedere luchtvaartmaatschappij zeggen dat dit buiten hun invloedsfeer ligt en dat ze daarom niks voor je kunnen doen als je vlucht hierdoor vertraagd of geannuleerd is. Bij het lezen van de Algemene Voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij zal je dit ook tegenkomen. Staking is overmacht en om deze reden krijg je geen tegemoetkoming voor de verloren tijd. Als het er staat, dan zal het vast wel waar zijn toch? Mis!

In geval van een staking kan jij als passagier wel degelijk profiteren van je passagiersrechten. Je moet alleen weten waar je precies recht op hebt en daar kunnen wij je bij helpen.

1. Teruggave extra gemaakte kosten

Ten eerste heb je bij een geannuleerde vlucht recht op een vliegticket voor een nieuwe vlucht om alsnog bij je eindbestemming terecht te komen. De luchtvaartmaatschappij moet deze voor jou regelen. Gebeurt dit niet? Dan is het altijd mogelijk om zelf een nieuwe vlucht te boeken en de kosten van je originele geboekte vliegtickets te claimen bij de luchtvaartmaatschappij.

2. Recht op verzorging bij vertraging of annulering van je vlucht

Ten tweede heb je bij een vertraging of bij een annulering van je vlucht recht op verzorging zoals een hapje en een drankje en zelfs een hotelaccommodatie indien dat nodig is. De luchtvaartmaatschappij is in dit geval dan ook verplicht om het vervoer naar je accommodatie te regelen. Ook hier geldt weer: krijg je dit allemaal niet aangeboden, bewaar dan goed je betalingsbewijzen, want deze kosten kun je allemaal terugkrijgen van de luchtvaartmaatschappij. Dat is je recht! 

3. Vergoeding voor de verloren tijd

Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk om te weten: een staking kan je geld opleveren. In Europa geldt een wetgeving gericht op vliegpassagiers die jou als reiziger het recht geeft om compensatie te claimen in geval van een vluchtvertraging, annulering of overboeking. En zoals je al zal verwachten, zitten hier voorwaarden aan verbonden en gelden deze dus ook bij een staking. 

Staking van de luchtvaartmaatschappij of de luchthaven?

Jouw recht op een vergoeding of compensatie hangt in het geval van een staking af van welke partij er heeft gestaakt: 

Staking van de luchtvaartmaatschappij

Is jouw vlucht geannuleerd omdat er een piloten- of cabin crew staking gaande is? Dan kun je compensatie claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Alle bovengenoemde rechten (verzorging, teruggave van de vliegtickets etc.) zijn van toepassing en de vergoeding komt hier bij.

Staking van de luchthaven

Vindt er een staking van het luchthavenpersoneel plaats, bijvoorbeeld die van de luchtverkeersleiding? Dan is de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk voor de gevolgen hiervan. Een staking van het personeel van de luchthaven ligt namelijk buiten de invloedsfeer van de luchtvaartmaatschappij en daardoor hoeven zij geen compensatie uit te keren als hierdoor je vlucht vertraagd of geannuleerd is.

Onzeker over welke partij er heeft gestaakt?

Is je alleen verteld dat je vlucht is vertraagd of geannuleerd vanwege een staking, maar er is niet verteld door welke partij? Geen probleem! Je kunt alsnog je claim bij ons indienen en wij zoeken het voor je uit. Komt bij onze analyse naar voren dat de problemen zijn ontstaan door een staking van het personeel van de luchthaven, dan sluiten we je dossier kosteloos. We werken namelijk op basis van no cure no pay. Dit houdt in dat we alleen kosten vragen voor onze service als jouw claim wordt uitbetaald door de luchtvaartmaatschappij. Zo niet, dan sluiten we je dossier zonder dat hier kosten aan verboden zijn.

Hoe krijg je geld terug bij een staking?

Ben je nieuwsgierig over wat voor bedragen we het dan hebben? Als je vlucht vertraagd of geannuleerd is als gevolg van een staking en deze vlucht was gepland te vliegen van, naar of binnen de EU, dan kun je een compensatie claimen die op kan lopen tot €600 per persoon. Afhankelijk van het aantal vliegkilometers en de duur van de vertraging kun je €250, €400 of €600 terugkrijgen. Wil je weten op hoeveel compensatie jij recht hebt? Check je vlucht gratis en vrijblijvend met onze claimcalculator.

 

➜ Check of jij recht hebt op vergoeding

 

De service van Vlucht-Vertraagd.nl

Als je vlucht vertraagd of geannuleerd is kun je zelf een brief schrijven naar de airline om compensatie te vragen. Omdat ze vaak niet blij zijn met de compensatieregeling, werken luchtvaartmaatschappijen zelden mee. Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons team van internationale experts staat voor je klaar en gaat net dat stapje verder om ervoor te zorgen dat jij de vergoeding krijgt waar je recht op hebt. Jij dient jouw claim in - wij nemen het werk voor je uit handen! Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten.

Onze service

  2194 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 4.6 uit 5
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Kom ik in aanmerking voor compensatie?

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Check of je recht hebt op compensatie