Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Vlucht vertraagd door een technisch mankement: heb ik recht op een vergoeding?

Was jouw vlucht vertraagd of geannuleerd naar aanleiding van een technisch probleem aan het vliegtuig? Dan heb je recht op een vergoeding op basis van Europese Verordening 261/2004, tenzij er sprake was van buitengewone omstandigheden. Wij leggen je graag uit wat je kunt doen als jouw vlucht vertraagd of geannuleerd was door een technisch mankement aan het toestel. 

Wil jij snel zien op hoeveel compensatie jij recht hebt of wil je jouw claim voor jouw vertraagde vlucht gelijk indienen? Check dan jouw vlucht in onze claimcalculator!
 

➜ Check jouw vlucht


Wat houdt een technisch mankement in?

Een vluchtvertraging door een technisch mankement kan verschillende dingen betekenen, waaronder:

  • een fabricagefout
  • een mankement door een botsing met een object of vogel (birdstrike)
  • een onvoorziene reparatie voor een mankement

Wanneer heb ik recht op compensatie bij een technisch probleem?

Als de luchtvaartmaatschappij het technische probleem aan het vliegtuig gewoon had kunnen verhelpen, behoort deze tot de operationale verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij. In principe heb jij dan gewoon recht op een compensatie van de airline. Echter kom je alleen in aanmerking voor een vergoeding op basis van de EU Verordening 261/2004 als jouw vlucht voldoet aan onderstaande voorwaarden:

  • Minimale vertragingstijd: De vlucht moet minstens drie uur vertraagd zijn om in aanmerking te komen voor een vergoeding op basis van de Europese Verordening.
  • De vliegroute: De Europese verordening is geldig in Europese lidstaten. Dit betekent dat je vertraagde vlucht alleen rechtsgeldig is wanneer je vlucht start vanuit een EU-land. Als je vanuit buiten de EU naar een land binnen de EU vliegt is deze alleen rechtsgeldig als deze wordt uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij.
  • Buitengewone omstandigheden: De Europese Verordening geeft je recht op een vergoeding als er geen sprake is van buitengewone omstandigheden.
  • Claimtermijn: In Nederland kun je tot twee jaar na je vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht een claim indienen.

Hoeveel kan ik claimen voor een vertraagde vlucht wegens technische problemen?

Het recht op vergoeding bij vertraging hangt af van de afstand van de vlucht, de duur van de vertraging en wat de reden van de vertraging is. Je kunt tot wel € 600,- per persoon ontvangen voor je vertraging of annulering vanwege een technisch probleem aan het vliegtuig.

Volgens Europese Verordening 261/2004 heb je recht op de volgende bedragen:

  • Je hebt recht op een compensatie van € 250,- voor vluchten tot en met 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van € 400,- voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van € 400,- voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer.
  • Voor alle overige vluchten heb je recht op een compensatie van € 600,-.

* Let op: betreft het een langeafstandsvlucht van meer dan 3500 kilometer en was jouw vlucht tussen de 3 uur en 4 uur vertraagd dan mag de luchtvaartmaatschappij de vergoeding van € 600,- halveren.

Vluchtvertraging door een technisch probleem: claim jouw compensatie!

De luchtvaartmaatschappij is het daar vaak niet mee eens en zal zich proberen te beroepen op een geval van overmacht. Zo kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij jouw verzoek tot compensatie afwijst. Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het er dan bij te laten zitten.

Ons team van internationale experts staat voor je klaar! Jij dient jouw claim in - wij nemen het werk voor je uit handen. Wij werken op basis van no cure no pay. Dit houdt in dat je alleen betaalt voor onze service wanneer we succes hebben behaald. We rekenen dan 25% van het totale claimbedrag voor onze service. Wordt de claim afgewezen en vinden wij dit een terechte afwijzing, dan sluiten we je dossier kosteloos! Wil je direct je claim indienen? Maak dan gebruik van onze claimcalculator waarbij je snel, gratis én vrijblijvend je vlucht kunt checken!
 

➜ Check jouw vlucht


Onze service

  2174 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.1 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Controleer hier of je recht hebt