Vlucht vertraagd of geannuleerd?

Claim tot €600 per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht.

Claim compensatie voor jouw vertraagde Turkish Airlines vlucht 

Was jouw vlucht met Turkish Airlines vertraagd, geannuleerd of overboekt? Dan heb je mogelijk recht op compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Deze vergoeding kan oplopen tot wel €600 per persoon!

Wij vertellen je graag hoeveel jij vergoed kunt krijgen voor je vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht en wat je precies moet doen om jouw vergoeding te claimen. Wil je snel zien of je recht hebt op een vergoeding voor de vertraging van jouw vlucht? Dat kan gemakkelijk door gebruik te maken van onze claimcalculator! 
 

➜ Check mijn vlucht

 

Jouw rechten als passagier bij Turkish Airlines

Op grond van Europese Verordening (EG) Nr. 261/2004 moet de luchtvaartmaatschappij vliegpassagiers een schadevergoeding betalen als een vlucht meer dan drie uur vertraagd is of als deze geannuleerd of omgeboekt is. Ook in het geval van instapweigering heb je recht op compensatie. In Nederland kun je tot twee jaar na datum van de vlucht jouw vergoeding claimen. Deze wetgeving is van toepassing op vluchten van of naar een Europese luchthaven met Turkish Airlines, onder bepaalde voorwaarden.
 

➜ Wat zijn mijn passagiersrechten?


Voorwaarden voor het verhalen van een vergoeding

Wanneer heb je wel en wanneer heb je geen recht op een vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht? Dat is afhankelijk van een aantal factoren:

  • Minimale vertragingstijd: De vlucht moet minstens drie uur vertraagd zijn. In het geval van een geannuleerde vlucht kom je in aanmerking voor een vergoeding als je met een vertraging van twee uur op je eindbestemming aankomt.
  • De vliegroute: De Europese verordening is geldig in Europese lidstaten. Dit betekent dat je vertraagde vlucht alleen rechtsgeldig is wanneer je vlucht start vanuit een EU-land. Als je vanuit buiten de EU naar een land binnen de EU vliegt is deze alleen rechtsgeldig als deze wordt uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij.
  • Buitengewone omstandigheden: De Europese Verordening geeft je recht op een vergoeding als er geen sprake is van buitengewone omstandigheden.
  • Claimtermijn: In Nederland kun je tot twee jaar na je vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht een claim indienen.

Recht op verzorging van Turkish Airlines

Als jouw vlucht niet verloopt als gewenst, dan heb je recht op verzorging van de luchtvaartmaatschappij. Bij een vertraging is Turkish Airlines verplicht om bepaalde assistentie te bieden:

  • maaltijden en verfrissingen die in verhouding staan tot de wachttijd
  • een hotelaccommodatie indien het noodzakelijk is een (extra) nacht te blijven, inclusief vervoer
  • twee telefoongesprekken, faxberichten of e-mails

Hoeveel geld kan ik claimen bij Turkish Airlines?

Voor vertraagde, geannuleerde en overboekte vluchten kan de compensatie oplopen tot maximaal €600 per persoon. De vergoeding is afhankelijk van de vliegkilometers en de vertraging van je vlucht.

Op basis van Europese Verordening 261/2004 heb je recht op de volgende bedragen:

  • Je hebt recht op een compensatie van €250 voor vluchten tot en met 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van €400 voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer.
  • Je hebt recht op een compensatie van €400 voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer.
  • Voor alle overige vluchten heb je recht op een compensatie van €600.

 

➜ Check mijn claimbedrag

 

Compensatie claimen bij Turkish Airlines, hoe werkt dat?

Voldoet jouw vlucht aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een compensatie? Zorg dan dat je onderstaande stappen goed doorleest om er zeker van te zijn dat je jouw claim zo volledig mogelijk kunt indienen:

1. Bewaar jouw reisdocumenten van Turkish Airlines

  • Tickets, boekingsbevestigingen, boardingpasses en e-mails van de luchtvaartmaatschappij
  • Vouchers en facturen voor extra kosten die zijn gemaakt als gevolg van de vertraging (taxibonnetjes, maaltijden, drankjes, etc.)

2. Noteer jouw vluchtgegevens van Turkish Airlines

  • Vluchtnummer (begint met "TK", gevolgd door vier cijfers)
  • Vluchtschema (geplande vertrek- en aankomsttijden)
  • Duur van de vertraging (werkelijke vertrek- en aankomsttijden)

3. Zorg dat de reden voor de vertraging bekend is

  • Raadpleeg het personeel van Turkish Airlines
  • Bekijk de weersomstandigheden
  • Controleer op de luchthaven of andere vluchten vertraagd of geannuleerd zijn

4. Check op welk bedrag jij recht hebt in onze claimcalculator

  • Vul het vluchtnummer en datum van jouw Turkish Airlines vlucht in in onze claimcalculator om te zien of jouw vlucht voldoet aan de voorwaarden van de Europese Verordening en op hoeveel compensatie jij recht hebt. Je kunt gratis en vrijblijvend gebruik maken van onze claimcalculator:
     

 

5. Laat ons internationale team van experts helpen bij jouw claim!

  • Als je vlucht vertraagd is kun je zelf een brief schrijven naar de luchtvaartmaatschappij om compensatie te vragen. Helaas weigeren vliegmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen. Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons team van internationale experts staat voor je klaar. Wij helpen je graag met je claim!

Vergoedingen bij stakingen

Als je vlucht vertraagd of geannuleerd was ten gevolge van een staking en deze vlucht was gepland te vliegen van, naar of binnen de EU, dan kun je mogelijk een compensatie claimen. Als je wilt weten of je wel of niet recht hebt op een vergoeding voor een staking, is het belangrijk om te weten welke partij er staakt:

  • Was jouw vlucht vertraagd of geannuleerd omdat er een piloten- of cabine crew staking gaande is?
    Dan kun je mogelijk compensatie claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
     
  • Vond er een staking van het luchthavenpersoneel plaats, bijvoorbeeld die van de luchtverkeersleiding?
    Dan is de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk voor de gevolgen hiervan. Een staking van het personeel van de luchthaven ligt namelijk buiten de invloedsfeer van de luchtvaartmaatschappij. Zij hoeven geen compensatie uit te keren als je vlucht hierdoor vertraagd of geannuleerd is.

Over Turkish Airlines

Turkish Airlines is sinds april 2019 gevestigd op Istanbul Airport. Voor die tijd vond de luchtvaartmaatschappij haar thuisbasis op Atatürk Airport. Vanaf 2014 was Turkish Airlines de vierde grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld met 290 vliegbestemmingen. De luchtvaartmaatschappij startte in 1933 en ondanks de slechte reputatie in de jaren '80 en '90 voor slechte klantenservice, is het een van de meest gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen van de 21ste eeuw geworden.

Turkish Airlines vliegtuig

Over de service van Vlucht-Vertraagd.nl

Wij helpen jou graag bij jouw claim en gaan net dat stapje verder om ervoor te zorgen dat jij de vergoeding krijgt waar je recht op hebt! Ons internationale team van experts gebruikt onze database en juridische kennis om de validiteit van jouw claim te bepalen. Wij houden ons bezig met het opstellen en versturen van alle specifieke brieven die nodig zijn voor het claimen van de vergoeding bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij beweert dat er sprake is van een buitengewone omstandigheid, verifiëren wij de argumenten en de verstrekte informatie en zullen indien nodig de juridische procedures starten. Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten.


Vragen? Neem contact met ons op!

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij zijn hier om jou te helpen. Je kunt mailen naar info@vlucht-vertraagd.nl of ons bereiken op Facebook en Twitter.

 

➜ Claim compensatie bij Turkish Airlines


Onze service

  2194 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 4.6 uit 5
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Kom ik in aanmerking voor compensatie?

Green Claim in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Received compensation of flight delay 600 euro after GreenClaim commission. It took some time but in the end positive result. Very convenient service! Good luck!:)

Betrouwbaar en goed geregeld

Green Claim is a professional service provider and helped us win our case!

In december 2016 een enorme vertraging gehad naar Amerika. Green Claim ingeschakeld om stappen te ondernemen. Nu ruim een jaar later toch uiteindelijk onze claim ontvangen, dankzij het werk wat Green Claim voor ons verricht heeft. Alle complimenten naar Green Claim!!!

Zie vorige personen. Mooi hoe je het digitale dossier kunt aanvullen en/of raadplegen!

Een vlucht van Tuifly werd 24 u uitgesteld en via Green Claim hebben wij een compensatie teruggekregen van 1200 euro - 380 euro (kosten). Een correcte en snelle afhandeling

I'm really thankful to Green Claim, my claim was handled professional and I'm impressed how clear and easy the communication was as well as their website. Thanks to them getting my compensation was a stress free process.

Prima service geleverd. Netjes mijn geld teruggekregen. Dank!

I did not expect at all to get money back from that flight. But surprisingly I got an email with instructuions how to do it. As I thought it would no apply in this case, I ignored it. Then I got another email! I thought: Why not then? And I filled in all the papers and guess what? Money coming my way! Nice surprise and it covers part of my next flight! Thank you for insisting!

Vliegtickets claimservice communiceerde goed de stand van zaken over de claim die er was na annulering en vertraging van de vlucht die wij maakten! Ze hebben er voor moeten strijden, maar de claim is gehonoreerd! Hier is recht gedaan! Hartelijk Bedankt!

Hun aanpak is zeer duidelijk en ze houden je ook voldoende op de hoogte. Zelf hoe je eigenlijk niet veel te doen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht bij succes of verlies. Enkel nemen ze natuurlijk hun deel van het werk af van jou bedrag. Daarnaast mag je ze ook steeds mailen of bellen en helpen ze je zeer beleefd en vriendelijk verder. Zeer tevreden hierover en ze doen veel moeite voor jou en jij hoeft enkel wat geduld op te brengen.

Keurige en snelle succesvolle afhandeling. Wij werden ook tussentijds netjes geïnformeerd. Top !!!!

Ik ben zeer tevreden met de manieren hoe ik geholpen ben. De woorden zoals professioneel, zorgvuldig, consequent zijn zijn heel passend aan de werkwijze van Green Claim medewerkers, waarvoor grote dank en respect.

Heel goede service !

Top,Top top. Echt super service. Ik ben heel tevreden hoe deze mensen zich hebben ingezet voor mij. Een echte aanrader

First I tried to get my money through Royal Air Maroc myself. Not only my flight was cancelled, but they let me stay in the AirPort overnight and lost my luggage. Until now its not back. Maroc Airlines never responded to my claim, I phoned and mailed them several times. Through Greenclaim I got my money. Alone I would not have been succesfull.

Alles werd snel geregeld, nogmaals bedankt!

Hi guys my 2018 started very good. It was like lotterie. You are trustful and very honest in your advices. Great job and i will travel with your companies ofcourse

Buiten het aanleveren van de kastickets die we bijgehouden hadden om de extra gemaakte kosten te recupereren en tekst en uitleg gegeven hoe de vertraging en missen van aansluiting onze reis heeft beïnvloed hebben wij ook geen enkel actie moeten nemen. Dat Green Claim kosten inhoud op het bedrag was duidelijk gecommuniceerd. Top Service. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ze verdienen wel wat aan je maar je hebt er totaal geen werk van. Eerst zelf de claim geprobeerd te bemachtigen. Dit lukte niet! Binnen een week was het door Green Claim wel geregeld en hebben we toch een groot deel van de vliegkosten terug!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Green Claim

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Check of je recht hebt op compensatie